Przełomowy wyrok. Sąd skazał Newsweeka za szerzenie antypolskiej dezinformacji [foto]

Tomasz Lis Newsweek

Precedensowy wyrok sądu nakazał Newsweekowi opublikować sprostowanie odnośnie błędów historycznych zawartych w artykule Pauli Szewczyk o książce ‚Mała Zbrodnia’, sugerującym jakoby po 1945 w Polsce istniały ‚polskie obozy koncentracyjne’.

Styczeń 2017. Na stronie portalu Newsweek ukazuje się artykuł Pauli Szewczyk pt. „Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? »Mała zbrodnia« Marka Łuszczyny”. Wówczas już zwracano uwagę, że w publikacji znalazła się masa błędów historycznych, kłamstw i zwykłych manipulacji.

Zobacz także:  Tomasz Lis moralizuje jak nauczyciel. Wystawił prezydentowi Dudzie pały z historii, politologii i przyzwoitości [foto]

Zainterweniował sam ówczesny prezes Reduty Dobrego Imienia Maciej Świrski, twierdząc, że „nieprawdziwa jest informacja, że w Polsce znajdowały się polskie obozy koncentracyjne utworzone przez Polaków. To Rosjanie, na terenie Polski stworzyli komunistyczne obozy pracy”.

Zobacz także:  Tomasz Lis bije na alarm i wzywa Polaków do mobilizacji. Pójdziesz razem z nim?

Pierwotnie Newsweek.pl odmówił publikacji sprostowania, lecz dziś sąd wydał wyrok, w którym jasno nakazał, aby Newsweek.pl zobowiązał się do publikacji sprostowania. O sprawie poinformował Krzysztof Bosak na swoim profilu na Facebooku:


źródło: anti-defamation.pl